Living the good life - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Jamie Graaff - WaarBenJij.nu Living the good life - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Jamie Graaff - WaarBenJij.nu

Living the good life

Door: Jamie de Graaff

Blijf op de hoogte en volg Jamie

08 Augustus 2010 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Lieve mensen,

Na bijna twee weken stilte van mijn kant, is hier dan toch de volgende update! Helaas (of gelukkig) heb ik hier heel weinig tijd om echt even rustig een stukje te typen, dus vandaar dat het zo lang geduurd heeft. En ik wil jullie uiteraard niet te vaak vervelen met een verhaal, anders leest uiteindelijk niemand dit meer ;)

Goed, sinds mijn laatste update is er weer heel wat gebeurd hier in Stellenbosch. De colleges zijn nu in volle gang (al doe ik nog steeds bijster weinig), we hebben ondertussen onze prachtige Mercedes (a.k.a. "The Legend") voor de deur staan, en ik ben ook nog eens een keer verhuisd!
Maar laat ik verder gaan waar ik gebleven was, een weekje of twee terug. Die week is redelijk makkelijk samen te vatten in het woord "feesten", aangezien er elke dag wel een huisfeest was, of we zaten in een lounge-bar, of er werd gewoon keihard gepartyd in een club. Ik denk dat ik nooit genoeg zal krijgen van deze lifestyle! Ook hebben we die vrijdag een flinke pot paintball gespeeld, met 7 Nederlanders tegen 7 Duitsers. Helaas waren de Duitsers ons (net als eerder in de geschiedenis) te sterk af, en hebben we met een schandelijke eindstand van 4-0 verloren. En ik kreeg er ook een extra gratis oorlogswond bij, die nu nog steeds te zien is! (zie ook mijn picasa web voor een foto hiervan) Er staat hier heel wat meer druk op die geweren dan in Nederland...
Na deze nederlaag ging de week over in het weekend, waarin een "German Beerfest" op het programma stond. Heel apart, dan ben je in Zuid-Afrika, ga je naar een Duits beerfest, waar vervolgens alleen maar perfect accentloos Duits sprekende Namibiërs rondlopen! Desondanks was het een heel geslaagd feestje, wat inspiratie heeft gegeven voor het Okbtoberfest later dit jaar. De zondag hebben we doorgebracht met walvis-spotten in Hermanus, de beste plaats ter wereld om de "friendly giants" te zien. En inderdaad, ik heb een stuk of 2 beesten gezien, al gaan we misschien in oktober nog een keer terug omdat er dan nog veel meer zijn.

Deze week zijn er ook een paar noemenswaardige dingen gebeurd, afgezien van het constante chillen, feesten, en buiten de deur eten (tot nu toe wegeteld 2 keer thuis gekookt in 4 weken...). Woensdag zijn we met ons Afrikaans klasje naar een optreden geweest van Jak de Priester, een Afriaans zingende volkszanger. Heel gezellig, gecombineerd met een lekker diner. En aangezien het woensdag was (dé party-night), daarna natuurlijk gewoon nog de stad in. Donderdag ben ik nu voor de tweede keer naar het vrwijliggers project geweest, dus je leert nu ook echt de kindjes kennen, super leuk! Deze week stond in het teken van wiskunde leren, een hele opgave zo bleek nog! De week werd gister afgesloten met een mooie tequila-party bij een huis in de buurt, na een heerlijk dagje golfsurfen aan het strand. Ondanks dat het de eerste keer voor mij was om op zo'n plank te staan (eigenlijk is "staan" een groot woord), ging het toch aardig. Gelukkig kon ik na afloop mijn tekort aan surftalent goedmaken door een spannend potje midget-golf te winnen ;)
Als laatste zijn we vandaag nog naar Spier geweest, een luxe wine-estate waar ze ook cheeta's en allerlei vogels houden. Dat leverde wat leuke plaatjes op van uilen die op je arm zitten, en daarnaast was het ook wel een geslaagde manier om je kater weg te werken. Daarna zijn we nog doorgereden naar een struisvogel-farm, waar je deze toch wel heel domme beesten kon voeren en berijden, en de dag werd afgesloten met een lekker diner in Camps Bay, het St. Tropez van Zuid-Afrika.

Nou vergeet ik nog helemaal te vertellen over mijn verhuizing! Eerst had ik de luxe om een heel appartement voor mezelf te hebben (zie eerste blog), waar ik heel gelukkig mee was. Nou kwam er op donderdag opeens een Belg naast me wonen, iets waar ik minder blij mee was ;) Later die dag kwam ik erachter dat mijn belgje de nieuwe kamergenoot van Tom (een vriend van me hier) kende. De dag erna volgde dus een kamer-switch, en nu woon ik opeens een gebouw verder op 3 hoog! Dit heeft een aantal voordelen gehad: ik woon nu naast een gezellige bekende, de kamer is schoner, en ik heb geen spijlen voor m'n ramen, aangezien ik op 3 hoog zit :) Het was ook nog eens de snelste verhuizing die ik ooit meegemaakt heb; in een uurtje was ik weer helemaal gesetteld.

Foto's van de Mercedes volgen ook snel! Het is trouwens echt de grootste auto die je kan wensen, met heerlijke lederen bekleding, en het is ook nog eens een automaat :)

Ok, dat was wel weer genoeg voor nu, hopelijk zijn jullie helemaal tot hier kunnen komen met lezen! Heel veel plezier in Nederland, en geniet van het (hopelijk) zomerse weertje!

Totsiens! (Afrikaanse spelling ;))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamie

Actief sinds 05 Okt. 2012
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 59720

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2012 - 01 Juli 2013

In 9 maanden rond de wereld

03 Juli 2010 - 24 Januari 2011

Life in Stellenbosch

Landen bezocht: